|
|
20 February (Wednesday)
5:00
PM
Room
226 |
Peter Fekete
|
Former Headmaster of Black's Academy, Jersey, Channel Islands
|
|
On the Continuum |
In
this paper it is argued that determination of the structure of the
continuum has always been an empirical matter. This thesis is supported
by a demonstration in second-order logic from the Axiom of Completeness
and via the one-point Alexandroff compactification of the real line that
the Mahler U, T transcendental reals are Cohen reals and the Mahler S
reals are random reals. An important consideration is the
distinction between the potential and actual infinite, which is used
extensively in the derivation.
Video presentations and the text:
//www.peterfekete.com/on-the-continuum.html
|
27 February (Wednesday)
5:00
PM
Room
226 |
László Nemes
|
Department of Behavioural Sciences
University of Debrecen
|
|
A filozófiai praxis elméleti alapjai
(The theoretical basis of philosophical practice)
|
Az
elmúlt években egyre többet hallunk hazánkban is a filozófiai
praxisról, illetve annak alapvető formáiról, mint amilyen az
egyéni filozófiai tanácsadás/konzultáció, a ’szókratészi
dialógus’, a gyerekekkel való filozofálás vagy a filozófiai
kávéház. Előadásomban egyrészt a gyakorlati filozofálás ezen
új lehetőségeit tekintem át, másrészt azokat a metafilozófiai,
etikai és egyéb megfontolásokat, amelyek e lehetőségek
érvényesítése révén kerülnek a filozófia sajátos
diszciplináris vonatkozásai iránt érdeklődő filozófusok
figyelmének középpontjába. A filozófiai praxis nem csupán a
filozófiai gondolkodás egy újabb alkalmazási lehetősége, hanem
a filozófia történetére, természetére és társadalmi szerepére
vonatkozó reflexió rendkívül termékeny kiindulópontját is
jelenti. Előadásomban elsősorban azokat a kérdéseket igyekszem
körüljárni, amelyek alkalmat nyújtanak arra, hogy a filozófiai
praxis megjelenésének tükrében újragondolhassuk a filozófia
történeti és jelen társadalmi viszonyok között érvényesülő
különböző felfogásait, illetve más diszciplínákhoz (pl.
pszichológia vagy idegtudomány) való viszonyát.
|
|
|
|